Van Urubamba naar Machu Picchu naar Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van South-America - WaarBenJij.nu Van Urubamba naar Machu Picchu naar Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van South-America - WaarBenJij.nu

Van Urubamba naar Machu Picchu naar Arequipa

22 December 2014 | Peru, Arequipa

Hola! Daar zijn we weer. Na 4 weken les gegeven te hebben op de school was het tijd om verder te gaan. De kinderen wilden ons niet laten gaan, deur blokkeren etc haha. Dus dat leverde nog wat leuke momenten en foto´s op. Daarna was het tijd om te beginnen aan de inca trail. Het was een van de COOLSTE(!) dingen die we ooit gedaan hebben. Iedere dag vroeg opstaan om een uur of 7 te gaan lopen. Je zag echt zo een onwerkelijke landschappen. De tocht was redelijk zwaar, maar wij liepen steeds als twee volleerde hikers vooraan in de strijd. Eenmaal aangekomen bij de sungate kon je de geweldige inca stad Machu Picchu zien liggen. Het was heel onwerkelijk om er daadwerkelijk te staan. Na een paar foto´s te hebben gemaakt, moesten we nog ongeveer een uur afdalen. We hebben een rondleiding gehad van onze geweldige gids Francesco, die gedurende de hele inca trail ons de mooiste verhalen kon vertellen over het volk en de ¨inca-villages¨. Vervolgens zijn we nog zelfstandig gaan dwalen door deze prachtige ruïne. Nadat onze benen niet meer konden, hadden we afgesproken met de gidsen om te lunchen in Aguas Calientes om de vier daagse tour af te sluiten.
Vanuit dit toeristisch dorpje zijn we terug gegaan naar Urubamba. De volgende dag hebben we afgesproken met Wimmie om samen te lunchen, afscheid te nemen en te bedanken voor deze mooie tijd.
Diezelfde avond hebben we de nachtbus gepakt vanuit Cusco naar Arequipa, een lange 11uur durende trip.
Eenmaal´s ochtends aangekomen en ingecheckt in ons hostel, zijn we deze mooie stad gaan verkennen, liggend aan de voet van de vulkaan El Misti. Op dit moment zitten we al 5 dagen in Arequipa, wat een geweldig stad is geweest en waar we veel mensen hebben ontmoet. Vannacht om 3:00uur om precies te zijn, worden we door een bus opgehaald die ons naar Chivay brengt (circa 3uur rijden). Vanuit deze plaats zullen we onze 3daagse Colca Canyon tour starten. Hopelijk gaat het hiken net zo goed als de inca trail en zien we veel CONDORS haha!!
Daarna zullen met de bus naar Puno reizen, waar we één nacht in een hostel hebben geboekt. Vervolgens zullen we dit mooie land verlaten en een aantal dagen in de hoofdstad van Bolivia, La Paz doorbrengen. Hier zullen we ook nieuwjaar vieren! Na nieuwjaar zullen we jullie weer op de hoogte houden van de volgende dingen die op de agenda staan!!

Alvast merry christmas en een gelukkig nieuwjaar vanuit Arequipa, Peru gewenst!