Eerste 2 weken - Reisverslag uit Urubamba, Peru van South-America - WaarBenJij.nu Eerste 2 weken - Reisverslag uit Urubamba, Peru van South-America - WaarBenJij.nu

Eerste 2 weken

22 November 2014 | Peru, Urubamba

Hola,

Bij deze de eerste update. De eerste week zaten we in Cusco om Spaans te leren en aten en sliepen we in een gastgezin. Dit was wel even wennen aangezien het eten in de ochtend en avond niet echt je van het was; superweinig en vaak was het niet te eten. Dit leverde wel heel grappige momenten op. We hebben daarom soms wat eten meegenomen voor de honden onderweg haha. En ook hadden we niet altijd (warm) water uit de kraan. Dus niet douchen of geen wc doorspoelen etc. Vaak was dit wel bezwaarlijk voor ons omdat de mensen wel echt aardig waren en alles deden voor ons. ´s Avonds zijn we vaak in Cusco gaan eten na de Spaanse les (van 3 tot 6) en de nodige Cusquenas gaan drinken. Onze Spaanse leraar was echt een richtige homo, maar wel een erg leuke kerel. Cusco is een erg gezellige stad, maar ook erg toeristisch; you want massage?, op de foto met baby lama,s etc. We zijn er natuurlijk een aantal keer uitgeweest wat wel erg goed beviel.

Na Cusco zijn we naar Urubamba gegaan voor het vrijwilligerswerk op de basisschool. Urubamba is een stadje in de heilige vallei. Zodra we hierheen reden kom je echt in een film terecht qua omgeving. Enorme bergen die verdwijnen in de wolken, bergtoppen met ijs en sneeuw erop..Verder is dit ook totaal anders dan Cusco omdat hier heel weinig toeristen zijn en je echt het Peruaanse leven ziet. Markten, honden, oude vrouwtjes die op straat hun kruiden verkopen.

Het vrijwilligerswerk is op een school 20 minuten lopen van ons vrijwilligershuis, maar we nemen vaak een motortaxi (het vervoersmiddel hier). In het vrijwilligershuis zaten we de 1e week met 3 andere meisjes, vanaf volgende week nog paar dagen met 1 meisje en daarna zijn we er met z´n 2en. Het lesgeven op het schooltje is leuk, maar ook vermoeiend. Vooral de wat oudere kinderen luisteren niet even goed haha. Maar alle kinderen vinden het leuk dat we er zijn, iedereen wil high cinco´s en met je spelen.

Hasta pronto!

Julio y Fred

• 22 November 2014 - 23:23

Edith:

Hoi Jules en Freek,
    Hoi jullie daar, leuk om te lezen wat jullie daar beleven. Ik kan me sommige dingen zo goed voorstellen ! We zijn jaloers en zouden zelf daar willen zijn.
    Geniet ervan!
    Het thuisfront.

• 23 November 2014 - 20:02

Jesse:

Hoi Fred en Julio het ziet er heel leuk uit. Behalve die cavia.Ik had nog een vraag? Voetballen ze daar ook en kunnen ze het een beetje? Waarschijnlijk word ik zaterdag kampioen ik zal je wel een foto sturen. Nog veel plezier daar. Groetjes Jesse,Mick,Marie-José en Rob.
    Ps Jesse heeft het geschreven.

• 28 November 2014 - 15:27

Jurre: